onsdag 27 augusti 2014

Konstmarknad i Sund, gröna gädor och... LEDIGHET!

Föräldraledigheten är inledd!

 
Lagom till lunch sa jag tack och hej, vi ses någon gång 2015! Sedan for vi upp till Ydre för Sunds konst- och hantverksmarknad där jag skulle sälja printar och vykort! Snälla Sven och Kerstin skickade med mig årets första pumpa. Jag tycker fortfarande att det är exotiskt med pumpor och vill helst pryda hela tomten med de orangea skapelserna när säsongen kommer. Finns liksom bara på Öland känns det som.

    
Mitt hörn i tältet!

  
 Fina Maria jobbade dagen till ära och sålde konsten om någon ville köpa. Och kära Christian kom förstås förbi!

 
Ett porträtt dagen till ära innan vi blir tre... (Tack och bock Maria för bilden!) Det var en himla trevlig marknad så jag hoppas det blir av igen nästa år. Kanske skulle önska lite bättre väder (det regnade rejält i omgångar) men folk var glada ändå! Och det är ju huvudsaken!

  
 Innan vi for hem på söndagen så besökte vi Hedners park i Asby. Där finns det en trollstig...

  
 ... och Sveriges tjockaste gran!

 
Så sa vi hejdå till mamma och pappa och nu tänker vi inte lämna den avlånga ön på ett bra tag!

  
Med hem från Lopperyd kom en kompis till min guldgädda. En grön gädda! Signerad min far - Gäddtorkaren! Medan Christian jobbar om dagarna hänger jag runt med slappa katter och en alert kno.

  
 
Det är så härligt att det fortfarande blommar en massa olika blommor nere i sjömarkerna!

 
Och lite vila blir det ju också! En kan ju inte vara helt utsjasad när det är dags för det lilla livet att titta ut.

På återseende gott folk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar