måndag 2 juni 2014

Lindblomsgrönt goes tandgräm och blek smörblomma goes neon gult...

En långhelg har passerat och en vill bara ha meeer! Älskar helg! Det går undan när man kan jobba ostört under flera dagar!
I helgen färdigställdes lilla sovrummet med lister och garderob, som målades vita. Christian fixade lite rester, och gjorde om lite spackling..., i badrummet uppe och jag påbörjade målning i det sista sovrummet! Gult blir det!

    
Lilla sovrummet! 
Svårt och se färgen men den går åt en blandning av linblomma och tandkräm... Nu ska det bara möbleras!

    
Efter en liten tidsmiss (vi kom för att hyena på finfint bröllop kl 14 när det egentligen var så att själva vigseln började först kl 16...) så for vi in till Bauhaus för att köpa blå färg men kunde inte enas och kom hem med en gul färg istället. Jag kallar färgen Solblekt smörblomma men Christan tycker den ser lite neon grön/gul ut... Hoppas att väggarna blir mer som bleka blommor när sista färglagret strukits på...

    

    
Jag var sjukt nöjd efter att jag lyckats måla hela rummet en gång med de få sista dropparna i färgburken. Jag verkligen skrapade ur det allra, allra sista. När jag sedan nöjd blickade ut över  min arbetsinsats insåg jag att jag glömt måla bakom dörren... Sjukt störigt... Men har nu köpt mer färg så nu jäklar!

    
I en målarpaus tog vi på oss lite finare kläder och lite deodorant och for till Borgholm för kafferep hos Simon och Åsa! Och vilket kafferep! Marängtårta med jordgubbar, olika biskvier och en till god kaka, som var som en liten citruspaj!

Med sommaren kommer också flugorna. De asen. En jävel väckte mig tidigt och sedan kunde jag inte somna om... 04.40 stegade jag upp. Ritade lite, lagade lunchlåda och hängde med kno, som är morgontrött han också, och lyssnade på ljudbok. Älskar appen Storytel. Den må vara dyr men guld värd!
 

Fridens och på  återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar