fredag 4 april 2014

Vår, stenläggning, en nakenbrygga och en vildvuxen kno...


Det må vara kallt på nätterna och på morgonkvisten men våren är banne mig här för att stanna! Sedan sist så har jag och maken levt lite parallella liv och inte varit hemma samtidigt så ofta, på grund av kurser och jobb och så, men vi har hunnit med lite olika saker hemma på var sitt håll. Christian har varit lite mer produktiv må hända och jag har mer fokuserat på njutande i vårsolen… 
Här kommer en liten bildkavalkad av hur läget ligger på gården just nu:

    
Kära maken har byggt muren till höger helt från grunden! 
Stabil som tusan och rak. Och lagt sedan lagt sten till finfin uteplats till gårdshuset!

    
Chippen har varit rymningsbenägen. 
Löpande tik, lite låg mur och ouppmärksamma människor (läs husse och matte) har inte varit en bra kombination...

   
C har rensat ut plåt, jord, tegel, jord, glas, jord, porslin och jord mellan husen  och systrarna har gottat sig i solen. Lika arbetsvilliga som vanligt...



Vädret har varit bedårande så jag och kno tog en långpromenad till nakenbryggan. Blev dock inget dopp utan bara ett äpple på bryggan.


    
Passade på att plocka fram de gamla  klänningarna, som jag egentligen tänkt skulle hänga där uppe men det dröjer ju så de fick komma fram på nedervåningen istället. Den till höger kommer från Österby Gästgivaregård i Ydre och när jag var där om somrarna och lekte så klädde vi ut oss och den klänningen blev min favorit.  
 
    
Har hängt en hel del med den vildväxta knoen och moppat golvet otaliga gånger då den vildvuxna knoen drar in grus till förbannelse. Men vill en att dörren ska stå öppen så en kan gå ut och in lite som man vill när solen skiner, så får en moppa lite oftare. Men det är det värt. 
Det är vår!



 På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar