måndag 10 juni 2013

Fönster, trill från stege och film...

Lite har vi hunnit med under ledigheten. 

Lillasyster Sandra har besökt oss och målat dörrarna i groventrén och fönstren i stora rummet har jag målat klart. C har också lyckats med konststycket att ramla ner från en stege, tuppat av, väckts av grannens rop och skadat axeln. Sådär bra timing till Vätternrundan som går av stapeln till helgen... Jag tror bestämt att det är någon högre makt som skadat honom lite lagom mycket för att han inte ska kunna cykla Vätternrundan och då heller inte dö under Vätternrundan (något jag tror är fullt möjligt om man, läs han, inte har cyklat så mycket innan startskottet går...).  

Hur som haver så blev helgen överlag lite dåsig av fallet och det blev en hel del häng i soffan med film efter målandet. Tre mycket bra och mycket olika filmer avverkades och jag kan rekommendera alla! Film nummer 1, som i DN beskrevs som "en pungspark mot rasismen": Django unchained". Film nummer 2 var ett historiskt relations- och kuppdrama: A royal affair, som bygger på verkliga händelser (som jag var tvungen att dubbelkolla med kära Wikipedia om allt fuffens stämde och det gjorde det! Det var helt enkelt en film som verkligen bygger på verkliga händelser). Film nummer 3 var fantastiska Beasts of the southern wild, som var lycklig, vacker, sorglig och hoppfull på samma gång! Jag blev även väldigt sugen på att resa runt i den amerikanska södern och äta krokodil...
  
Målade och klara!
  
Helgen avslutades med små röda djur med skrumpna ögon. De var mycket goda!


Idag blir det till att fara till Bauhaus och inhandla ett stabilt tapetbord i trä för ikväll ska tapetseringen börja! Tjoho! C får bistå mig som assistent så gott det går med en arm...

Fridens!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar