fredag 28 juni 2013

Besök i huset med min fru

Igår kl 18.00 svängde jag in till Runstenskyrka. Där stod ett nyfiket och intresserat gäng, som i samlad trupp skulle besöka det fina huset i Runsten. Det var till salu för någon månad sedan och har nu köpts av ett en trevlig familj, som med öppna armar välkomnade ett gäng främlingar. Tack Amanda och Tobias för det! 
Jag skrev tidigare att det stått öde länge men det fick jag reda på var osant! Det bodde en man här tills för några år sedan bara! Så, här kommer lite bilder från huset. Det finns en del att göra, minst sagt, men OJ vad det kommer bli fantastiskt! (Det är ju redan fantastiskt men kan bli "fantastiskare"! (Pappa, jag vet att det inte finns något som heter fantastiskare!)).

Entrén till stora huset och till sidobyggnaden.

Fin, lite hemlig ingång till trädgården på baksidan och där, bakom de lummiga träden, skymtar en ruin. Tänk kräftskivor där inne under barhimmel med lite kulörta lyktor!

Fina detaljer överallt! Gångjärn, handtag, kakelugnar, tapeter... Och färgen i köket ska vi inte prata om! Mintgrönt! Love it!

Ok, det är en del att göra. (Kan bara föreställa mig det samtalet, som vi skulle behövt ha med mamma och pappa över en kroppkaka, om det var till detta ställe vi tagit med dem den där sommardagen för snart två år sedan). Men jag tror detta kommer bli grymt! Ska bli kul att följa!

Fina gamla sängar!

Min fru för kvällen! Kändes väldigt modernt och bra när den nya ägaren frågade om vi var ett par och bodde ihop på gården i Folkeslunda. Tyvärr har jag ingen fru som Åsa, men jag känner att vi skulle vara ett alldeles förträffligt par om kärlekskänslor funnits! Tack för dejten, Åsa!

Imorgon kommer stora delar av familjen Månsson och kära far på besök! Första gången för Kajsa att se gården och jag ska få hänga lite vid tennisbanan i solen då Jacob ska lira. Alltså jag tror att de kommer. I dessa svensexe- och möhippetider litar jag inte på någon. Inte på någon! Men jag hoppas att de kommer! C far ju och åker hoj igen så jag hoppas få sällskap av min sovmorgonpartner Alva igen.

Fridens! Tror jag... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar