tisdag 5 mars 2013

Rokad av möblemang...


I helgen har vi lyft runt vårt möblemang. Vi har städat övervåningen och sorterat allt bråte, som vi haft i lagerlokalen/vardagsrummet, och sedan flyttat upp allt bråte till den nystädade övervåningen. 

Lite rörigt i lagerlokalen/vardagsrummet... 

Sakta fylldes övervåningen...


Ett försök att organisera lite lättsamt med fintejp...

Diverse pryttlar hittades och det lilla trähuvudet, som vi haft som dekoration inne i skafferiet, fick fler kompisar som stirrar obehagligt på en när man ska norpa bröd, pasta eller annan torrvara... 

Det som göms i bråte kommer upp i... Gamla tennisrack, min hatt, finklocka från Becka och Lopperydsskylt dök upp och ska snart få komma upp på väggen! Ja, hatten ska inte upp på väggen utan upp på huvudet förstås!
 
Tillslut var det bara de tunga, otympliga sakerna kvar. Och de fick stå kvar.

C och jag har också flyttat ner sovattiraljer och saker man kan behöva i veckan till vårt tillfälliga vardagsrum, som denna vecka agerar sovrum, och stängt om stora hallen. I stora hallen får numera bara jag, färgburken och penseln vistas. Hallgolvet har fått sin första strykning med grön färg nämligen men den var inte så pass täckande som jag hoppats på så det blir nog i alla fall tre strykningar. Hur som haver torkar den fort och det är bra. Vore skönt om man kunde gå på golvet lite lätt i helgen… Det skulle underlätta...

Bilder på den gröna hallen kommer. Jag ska fira min 27:e födelsedag med strykning nummer två ikväll.

Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar