måndag 15 oktober 2012

Trots att det står DIESEL...

Vi har nu varit utan bil i två veckor. I två veckor har bilen stått på en verkstad på Lidingö. Vi blev tvungna att lämna den där efter vår helg i huvudstaden. C sprang Lidingöloppet, jag fikade och åt hemgjord pizza och vi åt gott på Grill.
Bröderna tog sig runt...

Jag njöt av god pizza i glada vänners lag...

Hängde med Helen...


Åt grillat och drack drinkar på Resturang Grill...
Sedan fick vi åka Silverpilen hem efter två ofrivilliga semesterdagar i väntan på bilen... som ändå inte blev klar där uppe i norr…


Vi satt längst bak i bussen och kno fick ett eget säte...
Vi har har fått låna Eriks, båtmannens, bil sedan vi kom hem från Stockholm och vi fick låna den även i helgen. Då for vi till Lopperyd och träffade mamma, pappa och alla mina syskon med familjer.
Vi drog upp bryggor och båtar...
Vi hade namngivning av lille Eliam och jag tog mig igenom första versen av sången jag skulle sjunga innan jag blev alldeles för rörd… och inte kunde få fram ett pip. Men så kan det vara… Efter god middag och öppning av Eliams presenter satt vi i och pratade om ditten och datten och om hur retligt och dyrt det är att tanka fel bränsle i bilar… ”Men det kan man ju i alla fall inte göra med vår bil”, sa jag, ”för på tanklocket står det ju DIESEL så det går ju inte att missa”... Så gick kvällen och den mysiga helgen var till enda. Efter svampplockningen i den östgötska skogen for vi hem till Öland i Eriks bil igen.
Djupa samtal avklarades mellan generationerna...
Idag ringde C. Mysteriet med den felande bilen verkar vara löst. Har man sprungit ett lidingölopp är man inte kapabel att tanka… För det är då det händer… Trots att det står DIESEL på tanklocket…
På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar