tisdag 9 oktober 2012

Fönsterskrap och DIY

Det var en väldigt fin helg som passerade. Höstiga färger, hög luft och bara en liten skur. Dessutom avslutades söndagen med god middag hos goda grannar (och en snaggning av missnöjd kno).

Efter min, kanske lite väl våldsamma, fönsterskrapning i lilla matrummet tog jag mig an fönstrena i köket med lite mer finess. Med mitt nya favoritverktyg, värmepistolen, gick det som en dans!

Färgen, som blev som smör en varm dag, skrapades lätt bort.
 
Båda fönstren i köket är nu skrapade och målade!
Nu ska bara lister på och sedan ska de spikas fast för gått!
 
Mellan skrapning och målning passade jag på att färdigställa ett skåp som jag målat lite på. Det blev ju en hel del röd färg kvar efter målningen av byrån så då tyckte jag att det likaväl kunde användas till annat. Ett litet Do It Yourself-projekt helt enkelt. Det rutiga, gamla skåpet har varit med länge och flyttat runt med mig många gånger. Det har hunnit bli lite slitet på några av rutorna och skivan har fått fula märken efter vatten och eld.
 
Maskeringstejp tejpades på noggrant.


Efter tre lager drogs tejpen försiktigt bort.
  
Färdigt med nya, skarpa rutor! Och jag är riktigt nöjd.
 
På återseende!
Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar