tisdag 22 maj 2012

Falurödfärg - 75 % kvar!

I helgen så var färgen som gällde röd, ljus falurödfärg (förutom Hanna som körde blått all the way)!

Smurfen Hanna!

Mattias och Sandra kom ner från Linköping och Stockholm och Hanna, Erik och Zelda kom farandes från Kalmar för att måla. Det var bästa tänkbara väder så tre strykningar gick på ett litet kick! Framsidan är alltså klar nu (förutom snickerierna som ska bli vita, knutarna som ska bli svarta och dörrarna som ska bli gråblå…)!
Det går snabbt om man är många!

Det är bra om någon är sådär extra lång! Erik tog på sig den rollen.

Zelda var med! Chippen var med ibland men eftersom Zelda löpte lite var han inomhus eller under strikt uppsyn.

I skrivande stund är hela framsidan målad med tre strykningar! 25 % klart alltså!

Mellan målandet klämdes det in lite fika och på kvällen bidde det grillat!
Tusen tack för hjälpen alla glada!

Nu är det dags för bokcirkel med Bokpratorna! Det är äntligen dags för Bannerheds Korparna att analyseras. Och igår läste jag faktiskt ut den och jag gillar den faktiskt också!

Fridens!

2 kommentarer:

  1. Gillade du Korparna? Jag hade lite svårt för den, lite väl mycket misär och lort för min smak.

    SvaraRadera
  2. Jo, jag gillade den faktiskt mycket. Jag gillade känslan som följde. Den jobbiga känslan av att något skulle hända och personporträtten med mamman som hela tiden försökte... Men mycket misär var det.

    Har beställt Tales from Outer Suburbia nu. Blev lockad av ditt inlägg! Såg himla fint ut! Ska ha noveller med till nästa cirkel så då kan ju den passa tänkte jag :)

    SvaraRadera