torsdag 15 mars 2012

Min idol - Barbro Lindgren

En av mina idoler, som skrivit några av mina favoritböcker, bland annat böckerna om bullterriern Rosa och boken om den lilla farbrorn, bor på Öland fick jag reda på idag! I Glömminge! Fantastiskt!

Fick sidan utriven av en kollega, som prenumererar på Barran. Tack så mycket!


Bilder: Eriksson & Lindgren bokförlag AB


Nu fyller hon 75 år också så SVT2 sänder en hel dokumentär om henne i helgen!
Äntligen måndag - en film om Barbro Lindgren visas dessa tider:
SVT2 fre 16 mar kl 20.00
SVT2 sön 18 mar kl 12.30
SVT2 ons 21 mar kl 00.00

Japp, ett litet boktips för stora och små helt enkelt. Tyvärr säljs inte böckerna om Rosa längre för de är slutsålda (det har de varit i en mindre evighet) så leta på antikvariat och låna på folkbiblioteken!

Tack och hej!

1 kommentar:

  1. Jag älskar också Barbro! Jättehemligt och Lilla sparvel är att rekommendera. Och cdn Goda´ goda´, himla bra!

    SvaraRadera