torsdag 8 mars 2012

Den Svenska Björnstammen kommer till stan. Typiskt!

Under hösten och våren (ja, jag kallar allt på denna sida nyår för vår) har jag önskat att Den Svenska Björnstammen ska komma till Kalmar. Jag såg affisher i Växjö när jag var där i början av året och tyckte att då borde de komma hit också! Deras hittar har gått varma på telefonen under renoveringen och när det varit tungt har man, istället för att börja gråta, velat börja dansa istället.

Häromdagen såg jag dock detta:


Jag fylldes av jubel tills jag insåg att detta är den enda helgen, på väldigt länge, då vi inte är i Kalmar. Det är ju denna helg då vi ska på rehabilitering och enbart slappa, gå promenad, basta och äta god mamma-mat på Lopperyd. Typiskt! Jag får helt enkelt nöja mig med att fortsätta lyssna på Spotify… Men det är ett hett-tips till er i Kalmar! För jag vill ju faktiskt inte för allt smör i Småland, oavsett artist, byta bort en hemmahelg på Lopperyd!
C muntrade också upp mig flera kilo med en gemensam födelsedagspresent till oss båda från oss båda: Lasse Winnerbäck i slottsruinen i Borgholm den 15 juli. Och Melissa Horn och Veronica Maggio kommer också dit i sommar så då blir det nog att ha picknick utanför och lyssna och njuta. Man kan ju inte köpa biljetter till allt. Man måste ju köpa färg och kakel också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar