måndag 23 januari 2012

Sthlm calling och finaTage

Stockholm levererade.


Det är allt bra fint...

Har aldrig tänkt på det tidigare men denna byggnad påminner mig om valarnas "tänder", barder, som krillen silas igenom. Trodde det först hette lameller men det är nog något annat...

I fredags bjöd Lisa på fantastisk tacomiddag med gott vin och något tranbärigt från Finland… Kära Sofie var också på plats (tänker på Sofie som idag betar av första dagen på polishögskolan. Heja!) och Ida W i Bristol var med på en Skype-tråd! Efter att C fällt in hovarna kl 22 satt vi uppe och pratade om allt mellan himmel och jord ända tills det var dags att fara kl 00.30. I Lisas badrum såg vi också en himla bra lösning, som kommer passa vår fultoa, som kommer att bli en fin toa, perfekt. I badrummet nere, fultoan/lagerlokal i dagsläget, ska vi ju sedan ha tvättmaskin och så och då hade i alla fall Lisa en himla bra bänkskiva över maskinerna så man kan använda det utrymmet bättre! Bra när man är på besök hos folk och så kan man spana runt på bra lösningar.

Lördagen bjöd på fint dop i Solna kyrka. Tage skötte sig exemplariskt medan syrran Tyra var lite mer högljudd. Föräldrarna skötte sig också bra vill jag tillägga. Efter dopet följde smörgåstårta, tårtor och häng i Solna.




Syrran fastnade tyvärr inte på bild och Tage var så himla fotogenic och glad hela tiden när han satt hos farbror C så därför bidde det en Tage-kavalkak. Får ta igen det nästa gång vi ses och ta massa kort på fina fisken Tyra.

Efter en sådan tillställning blir man lite mör så jag och C for hem till Stuvsta igen och däckade en stund på madrassen för att sedan bege oss in till stan igen. Jag mötte upp Emy och Elin och ett annat gäng för pizza och vin och C anslöt sig senare efter häng med kära Helen. Vi provade även på Stockholms nattliv igen och möttes av ”Är ni med på listan?”, vilket kändes väldigt stockholmskt… (Vi var inte med på just den listan…)

Efter att vi försov oss lite på söndagen fick vi ändå komma och äta brunch hos Hampus och Jenny och en kaffe slank även ner på ett café där man får ta med hund! Fantastiskt! Vid Rörstrandsgatan finns det tydligen ytterligare ett café, som välkomnar hundar. Så ni 08-bor vet hädan efter var jag kommer boka in mig på fikadejt om knoen är med. Efter en snöblaskig (och sömntyngd för min del) resa söderut lämnade C mig i Linköping för att fortsätta resan mot Kalmar.

I eftermiddag far C ut till gården för lite röj och jag ska ringa några samtal för att se att allt går som det ska.

Blir spännande att, i sällskap med Ida och Jocke, fara ner till gården på fredag och se vad som hänt. Då är det ju två veckor sedan sist!


1 kommentar: