fredag 30 december 2011

Nyårskrönika i light-version

Året har varit omtumlande minst sagt. Januari började i dalgången men berg- och dalbanan arbetade sig långsamt och härligt uppåt via en mys weekend till Amsterdam med den  lilla familjen i början av januari.

Mina karlar i Amsterdam!

I mars (tror jag) drog C till Kalmar i veckorna för fast jobb på länsstyrelsen. Det skulle dröja länge innan jag ens kom för ett helgbesök eftersom ”det är så satans lååångt till Kaaamaarrr”. Någon som jag under sommaren skulle få äta upp… mer än en gång...

En påsktur till Berlin hanns med också för att hälsa på Patrizia och Stefan. Mycket trevligt!

Die Mauer und Der Chipp

Sommaren bjöd på tappra försök att fixa halvklassikern (sen dök en gård upp i vägen), fantastiskt fint och roligt bröllop då Elin och Ludde fick varandra, mycket häng i Kalmar (dit jag då tog mig då C jobbade på min semester) och ett nästan husköp i Kastlösa, som vi nu är glada att det inte blev något med) och mycket nya vänskaper i form av glada, trevliga kollegor till C och ny bokcirkel i Linköping. Augusti och september var en månad av hus-rus och det var helt plötsligt jag som skulle veckopendla!


I september fick vi nycklarna och satte igång med allt som rör offerter, rivning och byggnadsvård.
I december flyttade jag ut ur linköpingslyan och flyttade in till min tillfälliga familj Ida och Jocke, som bjuder på fantastiska ägg!

 Fantastiska Ida och Jocke!

C tar, efter min flytt från egna lägenheten, hand om vår Chippen, som hunnit med att bli relegerad från dagis under årets sista månad… Men han är fin ändå!

I would never pee indoors på dagis...

Hoppas ni har haft ett fantastiskt år! Själv hoppas jag att kommande år, 2012, ska bli ännu bättre, toppa toppen liksom!
Sikta högt! Och glöm för guds skull inte äpplet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar