måndag 14 november 2011

En sjuk helg men med lite inpiration i feberdimmorna...

Veckan som gick har varit väldigt hes och lite täppt och de hela eskalerade i fredags då jag fick vara hemma från jobbet och missade personalfest och en helg på Öland. Hesheten och täpptheten hade nämligen dragit fram en liten förkylning ur rockärmen också. Så det blev att stanna hemma och C fick slita alldeles allena på gården och vår 6-årsdag firade vi på varsitt håll.

Förkylningsmys

Helgens läsning

Mitt hem. Min lagerlokal.

När feberdimmorna skingrades ville jag dock dra mitt strå till stacken så jag försökte klura ut lite framtida inredning med hjälp av diverse tidningar, som jag lånat på biblan, inredningsbloggar och, såklart, den STORA boken, som kom på posten i veckan.

En bild på grålumppappstapet från den STORA boken. Dock har jag tänkt mig en mer grå variant.

En kakelplatta från Portugal som jag tjatade till mig på en restaurang. Den ska få kaklas i i köket har jag tänkt!

Tapet till hallen? C tycker det är opraktiskt med tapet i en hall men det är ju faktiskt fin evntren och inte groventren och då går fint föra praktiskt i min mening!

Jag försökte även skissa upp undervåningen för att börja möblera helt oskalenligt men det var lite klurigt. Huset är ju så fint i sig och med grålumppapp som det troligtvis blir blir det nog så genuint att man inte vill ha några möbler alls… Fast så kommer det ju inte bli i praktiken men det var klurigt att fundera ut möblemang, något som jag annars inte brukar ha så svårt för… Men köket blev bra! Korkmattan, även kallad linoleummatta, har fått en revival! Olé!

Undervåningen

Köket


Linköping bjöd på fin höstkväll a la Mio min Mio.

1 kommentar:

  1. Och med en förkylning i rockärmen menar jag en liten feber i rockärmen...

    SvaraRadera